Snapshot 18W43C – “Wioski i Grabieże” w grze!
Autor: 28-10-2018

“Snapshot 18W43C – ‘Wioski i Grabieże’ w grze!” to jedynie dźwięczny tytuł artykułu opisującego trzy łącznie spore snapshoty, z jakimi przyjdzie nam się mierzyć w najbliższym czasie. Niewątpliwie wiodący z nich jest duży – wielością zmian przypomina wręcz nowo wydaną wersję.

Z pewnością każdy stały gracz Minecraft czeka z niecierpliwością na aktualizację elementu gry “martwego” niemal od dodania – wiosek. Z jednej strony zawsze były miłym urozmaiceniem, a z drugiej, interakcje gracza z nimi, były kompletnie zminimalizowane (z pewnością nie przypominały w żadnym stopniu integracji rodem z moda Millenaire). Mojang przyjrzał się tej akcji i wreszcie wioski doczekają się gruntownego przebudowania, a pierwsze efekty pracy zapowiedziane na Minecon Earth możemy zobaczyć już teraz w Snapshot 18W43C!

Zmiany w 18W43A:

  • Bambus:

    • Dodano dżungle bambusowe
      • Generują się w postaci dwóch biomów – dżungli bambusowej i górzystej dżungli bambusowej
    • Dodano bambus
      • Można go znaleźć w zwykłej dżungli lub dżungli bambusowej
      • Może mieć do maksymalnie 12-16 bloków wysokości
      • Pod wpływem mączki kostnej generuje dodatkowe 1-2 bloki
      • Miecz niszczy go natychmiastowo
      • Z dwóch bambusów można wygenerować patyk
      • W piecu zachowuje się jak pół patyka – 4 sztuki służą do przepalenia jednego przedmiotu
      • Można go posadzić w doniczce
      • Znajduje się również na wrakach statków i w świątyniach w dżungli
    • Dodano pandy
      • Posiadają różne warianty i charaktery. Krążą plotki o brązowych pandach
      • Uwielbiają bambus… Trochę też lubią ciasto.
      • Mogą być rozmnażane i istnieją odpowiednie drogi otrzymania różnych ich wariantów
      • Naturalnie pojawiają się w dżungli bambusowej
      • Upuszczają bambus przy śmierci
  • Kusze

    • Dodano kusze
    • Strzelają strzałami z nieco większymi obrażeniami niż łuk, ale mają mniejszą wytrzymałość
    • Trzy unikalne ulepszenia!
      • Wielostrzał (I) – Nie można go połączyć z przeszyciem; powoduje strzelanie kilkoma strzałami na raz z użyciem jednej (tworzą wówczas kształt “płaskiego stożka”)
      • Przeszycie (I – V) – Strzały mogą przechodzić przez cele i w rezultacie trafić (poz. ulepszenia +1) stworów
      • Szybkie przeładowanie (I – III) – Skraca przeładowanie kuszy o (poz. ulepszenia)*0.25 sekundy
    • Mechanika ładowania
      • Należy przytrzymać przycisk używania przedmiotu (domyślnie PPM)
      • Gdy linka naciągnie się do końca, należy ów przycisk puścić
      • Teraz, klikając przycisk używania przedmiotu, można wystrzelić z kuszy
  • Zmiany w barwnikach

    • Oddzielono mączkę kostną, torbiel z atramentem, lazuryt i kakao od odpowiadających ich kolorom barwników
    • Nazwy barwników zostały zunifikowane (… barwnik)
    • Dodano nowe receptury otrzymywania pokolorowanego szkła i kolorowych dywanów
  • Bloki dekoracyjne

    • Dodano nowe typy tabliczek dla każdego typu drzew – zmieniono wszystkie istniejące na świecie tabliczki w tabliczki dębowe (wyglądające tak samo)
      • Wytworzenie tabliczek wymaga użycia wszystkich materiałów tego samego rodzaju
    • Dodano gładki kamień
      • płytki kamienne zmieniono na płytki z gładkiego kamienia (zmiana nazwy)
    • Wprowadzono zmiany w płytkach, schodkach i murkach
      • Dodano powyższe w nowych wariantach: granitowa, diorytowa, andezytowa, z omszałej kamiennej cegły, z kamienia kresu i z netherowych cegieł
      • Wprowadzono do gry płytki i schody: kamienne, z polerowanych granitu, diorytu i andezytu, gładkich czerwonego piaskowca, kwarcu, piaskowca i z omszałego bruku
      • Dodano murki: piaskowcowe, ceglane, pryzmarynowe, z kamiennych cegieł, z netherowych cegieł i czerwonego piaskowca
      • Zmieniono recepturę płotków z netherowej cegły
    • Umożliwiono uzyskanie gładkiego piaskowca (odpowiednio: gładkiego czerwonego piaskowca, gładkiego kwarcu) poprzez przepalenie piaskowca (odpowiednio: czerwonego piaskowca, kwarcu)
    • Dodano nowe kwiaty
      • Konwalia – można z niej tworzyć biały barwnik
      • Chaber – można z niego tworzyć niebieski barwnik
      • Witherowa róża – można z niej tworzyć czarny barwnik
  • Dodano warsztat tkacki

    • Ułatwia nadawanie sztandarom wzorów
    • Każdy wzór wymaga teraz jednego barwnika, zamiast określonej ilości zależnej od wzoru
    • Można tworzyć wzorce, które nie są zużywane przy generowaniu sztandaru
      Wzorce tworzy się z papieru i odpowiedniego przedmiotu (margaretki, głowy creepera, głowy witherowego szkieleta lub zaklętego złotego jabłka)
    • Stare receptury zdobienia sztandarów w stole warsztatowym zostały usunięte
  • Zmieniono tekstury wielu bloków i przedmiotów w grze

  • Dodano grabieże

    • Dodano grabieżców
    • Są nowym typem złych osadników
      • Posiadają kusze
      • Napadają na wioski
    • Dodano bestię grabieżców
      • Używa silnego odrzutu na graczu i szarżuje w jego kierunku
  • Zmieniono system zapisywania książek

    • Poruszający się kursor ułatwiający edycję tekstu
    • Wsparcie wyboru miejsca w tekście
    • Kopiowanie/Wklejanie
    • Zwiększono długość książek
    • Ulepszono zapełnianie linijek i stron
  • Podejrzana potrawka

    • Można znaleźć ją w zakopanych wrakach statków
    • Da się ją wytworzyć
    • Po zjedzeniu nakłada nieznany efekt na kilka sekund
    • Osoba, która wytworzyła zupę wie, jaki efekt ona daje
  • Ważniejsze zmiany techniczne

    • Menu wyszukiwania w trybie kreatywnym akceptuje tagi (zaczyna się je znakiem #)
    • Podpis w wyszukiwarce w trybie kreatywnym wyświetla listę tagów przedmiotów
    • Nowa własność modelu przedmiotów custom_model_data, wspierane przez CustomModelData, pole NBT o wartości całkowitej
    • Rozszerzono składnię ścieżek NBT
    • Nowa sub-komenda do manipulacji i zapytań NBT
    • Nowe komponenty czatu dla wyświetlania wartości z NBT
    • Dodano tagi dla typu bytów. Działają dokładnie tak samo jak te inne (bloki, przedmioty, płyny, etc.). Przechowywane w tags\entity_types\
    • Dodano rejestr funkcji, dekoratorów i grawerów
    • Tag opisu przedmiotów używa składni obowiązującej na czacie
    • Nowy silnik światła
    • Komenda drop – upuszcza przedmioty w różnych sytuacjach
    • Upuszczanie bloków jest kontrolowane przez tabelę łupów
    • Ulepszenia wydajności
    • Dodanie komendyschedule w celu odroczenia wykonywania funkcji
    •  Argumenty czasowe w komendach time settime add ischedule function mogą zawierać jednostki (t – tiki, s – sekundy, d – dni). Ułamki są dozwolone tak długo, jak długo wynik jest całkowitą wielokrotnością ticka.
  • Postępy

    • Predykaty typu bytów akceptują tagi
    • Predykat typu obrażeń posiada opcję is_lightning
  • Inne, niewspomniane zmiany o charakterze technicznym

Zmiany w Snapshot 18W43B:

      • Zmieniono niektóre tekstury
      • Snapshot zawiera głównie zmiany techniczne i poprawki błędów

Zmiany w Snapshot 18W43C:

    • Snapshot zawiera wyłącznie zmiany technicznie i poprawki błędów

 

To już wszystko od redakcji Minecraft Universe! Tłumaczenia nowych elementów nie są oficjalne – w polskiej wersji językowej pozostają nieprzetłumaczone. Są to proponowane tłumaczenia prawdopodobne ze względu na te istniejące już w grze i jednoznaczność nazw. O nieopisanych zmianach technicznych możecie przeczytać na oficjalnej stronie.

 

 

Dodaj komentarz

Możesz użyć tagów HTML.

Twój adres e-mail nie zostanie udostępniony.